Analýza školy 2014-2015

Prostředí školy - kladné stránky:

  • stolní hry
  • školní pozemek, o nějž žáci pomáhají pečovat
  • sportovní hřiště
  • pěstování rostlin
  • venkovní učebna
  • dostatek zeleně
  • péče o okolí školy
  • botanická zahrada
  • hezká výzdoba školy, na které se podílí žáci
  • přátelský přístup školy
  • navýšen počet rostlin ve třídách - sledování CO2 ve třídách

Prostředí školy - záporné stránky:

  • nemáme dětské hřiště

Voda - kladné stránky:

  • pravidelná kontrola spotřeby vody
  • úsporná opatření - perlátory, štítky
  • kontrola kapajících kohoutků
  • cirkulační okruh
  • umývání nádobí ve školní jídelně ve dřezu
  • jímání dešťové vody
  • nepoužíváme prostředky, které obsahují fosfáty

Voda - záporné stránky:

  • nemáme úsporné splachování WC

Odpady - kladné stránky:

  • používáme "šmíráky"
  • oboustranné kopírování
  • využíváme odpady ve VV
  • nemáme automaty na pití
  • víme hrubou produkci odpadů ve škole
  • používáme recyklované výrobky
  • vybavená škola koši na tříděný odpad, které mají popisky
  • kontejnery na tříděný odpad u školy
  • provádíme sběr - motivací je školní výlet na konci roku
  • třídíme odpady
  • žáci se podílí na úklidu okolí školy

Odpady - záporné stránky:

  • cca 50% žáků nenosí svačiny v boxech
  • nepoužíváme výrobky z vratných obalů

Energie - kladné stránky:

  • energetický audit
  • vytápění plynem
  • kontrola spotřeby elektrické energie a plynu
  • nemáme automat na nápoje a jídlo
  • spotřebiče se štítkem A
  • nenecháváme spotřebiče ve stand-by modu
  • termostatické ventily
  • sledování teploty ve všech prostorách školy
  • krátké a intenzivní větrání
  • zbytečně nesvítíme
  • označení světel
  • víme o spotřebě energie během prázdnin
  • zateplení budovy

Energie - záporné stránky:

  • za topením nejsou izolační desky

 

Doprava - kladné stránky:

  • zapojujeme se do akcí a projektů spojené s dopravou (Hluková mapa obce)
  • mnoho žáků dojíždí MHD nebo chodí pěšky
  • instalace značky zpomalující provoz před školou
  • využíváme reflexní prvky (vycházky)
  • zajímáme se o statistiky týkající se dopravy žáků

Doprava - záporné stránky:

  • třetina žáků dovážena rodiči automobilem
  • některé autobusové spoje nestaví u školy