IRSKO 2011

I R S K O

V současné době vrcholí realizace projektu naší školy COMENIUS. Naši žáci 9. třídy jsou na již posledním výjezdu, tentokrát v IRSKU.

Realizátorka projektu Mgr. Jaroslava Steidlová je s žákyněmi 9. třídy -  Monikou Kuklovou, Klárou Benešovou a Janou Jandovou na týdenním pobytu v Irsku, kde společně s tými z Německa, Španělska a Finska řeší společný projekt.

Is_4

Přejeme hodně úspěchů !!!

Měcholupští žáci a poslední projektový týden v Irsku.

Po téměř dvou letech vrcholí realizace projektu partnerství škol – Comenius na naší škole. Poslední projektový týden proběhl v Irském městě Dundalk. Strávili jsme zde úžasný týden plný výletů do okolí i hlavního města. Navštívili jsme mnoho zajímavých památek a výstav. Kromě výletů jsme celý týden pilně pracovali v mezinárodních skupinách na přípravě  magazínu, který popisuje celý projekt. Jiná skupina zpracovala jeden z našich příběhů do „filmové“ podoby a další studenti připravovali kresby pro obal knihy. Skupina pod vedením Ms. Clarke ztvárnila všechny příběhy dramaticky a tanečně. Prezentace těchto dílčích úkolů se uskutečnila na závěr týdne. Pro nás to byla ukázka dokonalé spolupráce studentů na mezinárodní úrovni.

Díky tomuto projektu měli žáci možnost poznávat odlišné kulturní a společenské zvyklosti zemí, zdokonalili si znalosti anglického jazyka, zvláště jeho komunikační část a v neposlední řadě poznali nové kamarády. Naším cílem na začátku projektu bylo, aby se síla vyprávění a tvoření příběhů stala cestou ke spojení lidí. Povedlo se. Dnes bych ráda poděkovala Vám rodičům, žákům a učitelům ze ZŠ Měcholupy, kteří jste nám v práci na projektu pomáhali a podporovali nás.

Jaroslava Steidlová, učitelka ZŠ Měcholupy.

Finsko - listopad 2010

Týdenní pobyt ve Finsku (31. 10. – 6. 11. 2010)

Na začátku listopadu se uskutečnil další projektový týden, který se konal ve Finsku. Jeli jsme tam čtyři – paní učitelka Steidlová, Monika Kuklová, Petr Berka a já Tereza Zahrádecká. Do Finska dorazili i Irové a Němci. Všichni jsme se sešli na letišti v Helsinkách. Autobusem jsme jeli do měst, kde si nás vyzvedly rodiny hostujících žáků. Byla noc a my šli brzy spát. Druhý den ráno nás hostující žáci odvezli do školy, která byla v Simpele. Začal první projektový den, kdy nás seznámili s programem týdne, každý se představil, rozdělili nás do mezinárodních skupin a práce mohla začít. Paní učitelka nám pomáhala s překlady, pokud jsme něčemu nerozuměli. Tvořili jsme ilustrace k příběhům, které vznikaly během roku. Někteří pokračovali v psaní nových příběhů. Práce nám šla tak rychle, že jsme začali i s tvorbou obalu na naši knihu AMazing Book.

Kromě práce jsme stihli i pár výletů. Byli jsme v továrně na výrobu papíru, kde na začátku vstupovalo do výrobny dřevo a na konci vylezl papír. V rodinách, kde jsme bydleli, jsme dostávali k jídlu hlavně ryby a zeleninu. Každá rodina vlastnila několik zvířat hlavně koně a navíc byla v každém domě sauna. Zima nám ani nebyla. Bylo tam asi jen o 3 °C chladněji než u nás.

Celý týden jsme si užili. Samozřejmě se nám stýskalo, ale bylo to tam krásné. Nevím jak Petr a paní učitelka, ale my s Mončou bychom se tam vrátily.

Tereza Zahrádecká.

FINSKO 2010

Naši žáci jsou v současnosti na týdenním pobytu ve Finsku - městě Simpelle, kde řeší další část projektu COMENIUS. S paní učitelkou Mgr. Jaruškou Steidlovou do Finska cestovali žáci 9. třídy: Tereza Zahrádecká, Monika Kuklová a Petr Berka.

Finsko

ŠPANĚLSKO 2010

Týden pobytu našich žáků ve Španělsku

Neděle 17. 4. 2010 – odlétáme do hlavního města Madridu – studenti Benešová, Mrkvičková, Malkus + pedagogický dozor Steidlová, Cíglová. Let trval cca. 3 hodiny. Po příletu všech ostatních studentů jsme absolvovali cestu autobusem z Madridu do městečka Chinchilla, kde nás o půlnoci čekali studenti i rodiče – bylo to velice milé přivítání.

Pondělí 18. 4. 2010 – jsme v moderní, krásně vybavené škole v městečku Chinchilla. Začínáme se seznamovat s ostatními studenty, kteří jsou z Finska, Německa, Irska a samozřejmě Španělska a rozdělujeme si práci na týdenním projektu. Po obědě nás čeká uvítací ceremoniál, na kterém zdejší studenti vystupovali se svým kulturním programem. Večer jsou naši studenti rozváženi do rodin, ve kterých stráví svůj celý pobyt.

Úterý 19. 4. 2010 – hned po snídani začínáme pracovat na projektu, sestavujeme herecké obsazení, připravujeme kostýmy. Vázne trochu konverzace, ale snad se domluvíme. Odpoledne odjíždíme do nedalekého městečka Albacete, kde navštívíme muzeum nožů (na Španělsko je zde ukrutná zima – 8 stupňů Celsia).

Středa 20. 4. 2010 – po snídani se účastníme několika vyučovacích hodin. Poté odcházíme do městečka Chinchilla, vidíme zde keramickou dílnu a domky ve skalách. Zde naprosto zřetelně poznáváme historii kraje, v kostele si můžeme zazvonit na obrovský zvon.

Čtvrtek 21. 4. 2010 – „Valencia Day“ – míříme k moři. Navštívíme „Oceanogeographic“ – park plný mořských živočichů (žraloci, mořské želvy, tučňáci atd.). Zážitek to byl úžasný.

Pátek 22. 4. 2010 – „Amazing Book“ – tento den vrcholí naše týdenní práce na projektu. Skloubíme herecké dovednosti, předvedeme své scénky. Po obědě vyrážíme do Military Zone, kde si slavnostně předáváme mezi sebou dárky a věšíme vlajky s přáním. Naše vlajka měla snad nejdojemnější nápis – „Přála bych si, aby k sobě lidé byli laskavější a tolerantnější“.

Večer ve škole sehráváme všechny scénky a máme úspěch. Poté odcházíme na večeři a loučíme se s pedagogických sborem a rodiči.

Sobota 23. 4. 2010 – odlétáme domů.

Spanelsko

Spain

Průběh projektu

Naše školaje od nového školního roku 2009/2010 zapojena do Programu celoživotního učení – Projektu partnerství škol. Tento projekt pomáhá žákům poznávat odlišné kulturní i společenské zvyklosti zapojených zemí a rozvíjet komunikační dovednosti v anglickém jazyce. První projektový týden 1. – 7. listopadu jsme na naší škole přivítali žáky a učitele z Finska, Španělska, Německa a Irska. Společně jsme první večer rozsvítili školu na znamení nového přátelství a rozjeli se do rodin. Následující dny žáci představily země, ve kterých žijí, školy, ve kterých studují a představili i sami sebe. Žáci z hostitelských rodin je provedli poMěcholupech a ostatních vesnicích. Ve středu nás čekalo objevování krás země české, a to v hlavním městě – Praze. Musím říci, že učitelé i žáci si prohlídku města velice chválili i přes velkou nepřízeň počasí. Já osobně jsem se stala svědkem náhodného setkání jedné ze španělských učitelek s přítelem z jejího rodného města. Celkově si španělské „osazenstvo“ užívalo Prahu nejvíce. Horlivě fotili každý zajímavý objekt, a proto jsme na ně neustále čekali :-) Následující den jsme my učitelé připravili krok po kroku plán aktivit na další rok. Žáci mezitím připravovali prezentace vlastních hrdinů dané země a na jejich základě pak sehráli veselé scénky. Čtvrteční odpoledne jsme se všichni vyřádili na rozlučkovém Maškarním, kde se projevily mnohé veselé povahy žáků i učitelů. Pátek patřil zhodnocení projektu a zakončení celé naší týdenní práce. Plni dojmů a obohaceni o nové kamarády jsme se v sobotu rozloučili a rozletěli domů. Týden skončil, ale nás čeká ještě hodně práce. Můžeme se na ni jen těšit. Další přistání – Španělsko.

autor: Mgr. Jaroslava Steidlová

int(1)

Projekt COMENIUS

Zahájení projektu

V pondělí 2.11.2009 byl záhájen týdenním pobytem zahraničních zástupců projekt COMENIUS na naší škole.

At Monday, 2/11/2009 was launched a week of representatives of foreign residents COMENIUS in our school.