Den EKOŠKOL

Den Ekoškol

 V úterý 7. 11. 2017 se naše škola zapojila do projektového „Dne Ekoškol“, při němž Ekoparlament připravil program pro celou školu.

Program navazoval na skutečnost, že někteří naši žáci při cestě do školy vyhazují obaly od svačin nejen do odpadkových košů, ale bohužel i mimo ně. Stížnost ze strany paní starostky na nepořádek na zastávce autobusu byla pro Ekoparlament podnětem k okamžitému řešení této situace. Ekoparlament nejprve na schůzce zjišťoval příčiny nepořádku a po diskusi o problému zjistil, že by příčinou nepořádku mohl být nedostatek odpadkových košů v městysu.

Proto jsme se na projektový „Den Ekoškol“ vydali monitorovat po v ulicích všechny odpadkové koše, kontejnery na tříděný odpad i odpad komunální. Žáci od první do deváté třídy vše zakreslovali do připravené mapy.

Následující den svolal Ekoparlament schůzku, na níž žáci vyhodnotili situaci v městysu a následně navrhli umístění 3 nových košů. V současné době připravují žádost pro paní starostku a s napětím budou čekat na odpověď.

Y332Y333

Y334Y335Y336

Y337

Bivakování ve škole

Nový EKOPARLAMENT nocoval ve škole. Počasí nám bohužel nedovolilo žádné venkovní aktivity. To nás však nezastavilo, abychom si náš společný bivak užili. 

Co byl náš program?

  • Seznámení členů ekoparlamentu
  • „V čem jsem dobrý/á?“
  • Seznamovací hry
  • O programu Ekoškola
  • 7 kroků ekoškoly
  • Vymýšlení nových rolí „ekoparlamenťáků“
  • Rozdělení rolí
  • Hra rozvíjející komunikaci a spolupráci
  • Pravidla ekoparlamentu
  • Závody ve spacácích, hra „Aktivity“, hra Na schovávanou…
  • Zhodnocení práce Ekotýmu za loňský rok
  • Zhodnocení akce „Ukliďme si Česko“
  • Prodiskutování aktuálního problému nepořádku ve vesnici (autobusové zastávky)

Y256Y257

Y258Y259

Ekoparlament

Ekotým a Žákovský parlament bude jeden tým

Od září příštího roku se chystá  sloučení  Ekotýmu a Parlamentu. Budeme EKOPARLAMENT J.Práce nás v příštím roce čeká mnoho, protože budeme opět obhajovat titul  Ekoškola  čeká nás audit.

                                                          Ekotým a Parlamenťáci

Q997

Tajný život města

Q841

Žáci ZŠ Měcholupy se stali badateli v rámci projektu Tajný život města. Pomocí aplikace Pl@ntNet objevují rostlinné druhy vyskytující se v jejich okolí a zažívají badatelsky orientované vyučování. Během bádání využívají tablety a mobilní telefony, které jsou dnes již nedílnou součástí života.

 Co je aplikace Pl@ntNet?

Jde o aplikaci, která pomáhá identifikovat druhy rostlin z fotografií. Aplikace je zcela bezplatná a lze ji stáhnout na mobilní telefony nebo tablety (s operačním systémem Android nebo iOS). Více informací získáte www.tajnyzivotmesta.cz.

Bádejte s námi

Q842Q843

Q840Q847

Q844Q845

Q846Q848

ZOOM DĚTI V POHYBU

ZOOM DĚTI V POHYBU

 Naše škola se zapojila do celoevropské kampaně ZOOM – Děti v pohybu, která oslovuje děti i jejich rodiče a snaží se je motivovat k častějšímu využívání zdravějších a prostředí šetrnějších druhů dopravy. Za každou cestu do školy nebo ze školy uskutečněnou pěšky, na kole, na skejtu, in-line bruslích nebo veřejnou dopravou získá dítě jednu zelenou stopu. Ty během týdne aktivit postupně přibývají buď v záznamových albech dětí nebo na třídních nástěnkách.

Během našeho týdne aktivit se žáci zamýšleli nad klady a zápory jednotlivých způsobů dopravy. Porovnávali cestu do školy dnes s cestou svých prarodičů, dozvídali se o způsobu dopravy dětí z různých koutů světa. Zkoumali skleníkový efekt, měřili kolonu aut na našem parkovišti, vydali se na poslechovou procházku či plánovali ekologický výlet.

Q956Q957

Q958Q959

Q960Q961

Q962

Global Action Day 2015

ZŠ Měcholupy se zapojila do kampaně Global Action Day 2015

   Žáci ZŠ Měcholupy se dne 6.11.16 s dalšími tisíci školami na světě zapojili do kampaně  Global Action Day 2015 (Světový den Ekoškol 2015). Kampaň, která v rámci tohoto dne  proběhla měla za úkol ukázat, že je třeba chránit životní prostředí u nás i na celém světě. Ekotým pozval na oslavu ZŠ Třebenice, která se též chlubí titulem Ekoškola, a tak si žáci i koordinátoři Ekotýmu předávali své poznatky a zkušenosti. Během celého  projektového dne s názvem "Voda a její vlastnosti" žáci pracovali  na chemických pokusech s vodou, vařili v Ekokuchyni a vytvářeli portfólia o vodě. Členové Ekotýmu ze ZŠ Třebenice si též prohlédli naši školu i areál okolí budovy. Obdivovali Botanickou zahradu, kompostéry i mlýnské kolo.

   Celý den se vydařil a my jsme rádi, že jsme podpořili tuto kampaň.

                                     Ekotým ZŠ Měcholupy

Ay339_2Ay335_3

Ay340_2Ay341_2

Ay335_4Ay336_3

72 hodin

Co je cílem projektu

Cílem 72 hodin je zapojit co nejvíce mladých lidí a ukázat jim, že stačí málo, aby společně dokázali mnoho! Přesvědčit je, že jsou sami schopní změnit věci, které se jim nelíbí. Naučit je spolupracovat a víc vnímat svět kolem sebe. Díky pořádání jednotlivých projektů také posílit vztahy v místních komunitách a vytvořit hodnoty a zajímavé podněty pro smysluplné trávení volného času. Dále také navázat partnerství s místními radnicemi a podnikateli v obcích.

Náš projekt:   Ve čtvrtek 8. října 2015 od 13.00 - 15.00 hodin

Úprava botanické zahrady školy

V rámci projektu budou upraveny prostory areálu školní botanické zahrady, především v oblasti jezírka, školního lesa a rosaria školy. Prostory jsou trvale přístupné široké veřejnosti a úpravy přeipějí k zlepšení orientace v areálu a zajištění revitalizace osazených porostů, rostlin, bylin, keřů a stromů. Bude vyčištěno okolí

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

FOTOGRAFIE Z AKCE

Pa080301_2

Pa080287_2

Pa080337_2

Pa080353_2

Pa080339

Pa080343_2

Pa080355_2

Zasaďme strom pro udržitelnou budoucnost

Zasaďme strom pro udržitelnou budoucnost

Dsc02459

Dsc02492

Dsc02464

Dsc02504

Na 21. září připadá celosvětový den míru. Zveme všechny školy, aby v tento den zasadily strom!

"Strom je pro nás symbol. Především nám připomíná význam přírody a její ochrany. Zároveň symbolizuje spolupráci mezi školami napříč celým světem", dočteme se na mezinárodním webu Lesa ve škole. Připojte se k tisícům škol z celého světa, které budou 21. září sázet stromy pro mír!

Banner_english_10th_anniversary

10 let EKOŠKOL V ČR

Ekoskola-2015Naše škola se připojuje k oslavám 10ti let EKOŠKOL, programem 5.6.2015

P6050069

P6050072

OBHÁJILI JSME TITUL - červen 2014

V NÁROČNÉM AUDITU NAŠE ŠKOLA JIŽ POTŘETÍ OBHÁJILA ČESTNÝ TITUL

E K O Š K O L A

Dsc09675

Is

děkujeme všem žákům, zaměstnancům a zřizovateli školy, 

Obci Měcholupy

vedení školy

Koordinátorem projektu pro Českou republiku je Sdružení TEREZA

Od června 2010 jsme EKOŠKOLA

261113_202003355940_1418116939_n_2

Naše škola obstála ve složitém auditu a na základě dlohodobě dosahovaných vynikajících výsledků v oblasti ekologie jsme obdrželi čestný titul EKOŠKOLA. Opravňuje nás to užívat loga a vlajky Ekoškola.

 Ekoškola (Eco-Schools) je mezinárodní program v rámci kterého žáci:

- zakládají celoškolní pracovní tým

- poznávají a učí se o environmentálních tématech

- usilují o minimalizaci a třídění odpadů, úspory energie či vody a zlepšení životního prostředí školy a jejího okolí

- vytvářejí vlastní Ekokodex

- analyzují současnou situaci na škole v uvedených oblastech

- navrhují zlepšení, která se snaží posléze naplnit

 Program je určen pro celou školu, vede ke spolupráci žáků, učitelů, vedení školy i místní komunity.

 Cíle Ekoškoly

Hlavní cíl programu: Žáci snižují ekologický dopad školy a svého jednání na životní prostředí a zlepšují prostředí ve škole i jejím okolí.

Dílčí cíle - Znalosti:

Žák porozumí vybraným problémům životního prostředí v oblastech energie, vody, odpadů, prostředí školy, klimatických změn, dopravy a spotřebitelství, jejich důsledkům a příčinám a vztahu k němu samotnému.

 Dovednosti:

Při řešení těchto problémů žáci v týmu uplatňují postup: analýza stavu školy, plánování zlepšení současného stavu, realizace navržených opatření, vyhodnocení funkčnosti a efektivity změn. Žáci informují o výsledcích své práce celou školu a šíří informace o ekologizaci školy navenek (do obce apod.)

 Postoje a jednání:

Žáci jsou přesvědčeni o tom, že má smysl tyto problémy řešit, mohou je ovlivnit a do řešení se zapojit. Žáci považují školu za místo, které chtějí měnit, aby bylo příjemné a ekologičtější. Žáci svým každodenním chováním naplňují ekologizační opatření ve škole.

Žáci prezentací svých úspěchů v ekologizaci školy motivují a inspirují ostatní (rodiče, veřejnost).